måndag 14 september 2009

Utee test

Då har jag kommit över en burk med UTEE (Ultra Tick Embossing Enamel, för dig som inte är så insatt).Det först som slog mig är att kornen ser ut som strösocker! Man är ju van vid det här tunna, fina pulvret. Iaf.
Jag skar ut två nycklar med Gazellen och målade dem med akrylfärg från MM, evergreen.
Den ena nyckeln distressade jag med Vintage Photo(Distress ink).

Sen tryckte jag ner nyckeln på min embossdyna (som numera har en nyckel på sig =P) Efter det doppade jag nyckeln snabbt som attsingen i uteen (i den lila "lådan").
Nyckeln efter första lagret utee (smält).

Efter tre omgångar utee. Du behöver inte trycka ner den på embossdynan, uteen är "kletig" så länge den är varm. Om den svalnar så värm upp den igen så blir den kletig igen =P

Den blev lite bubblig, men jag tror att om man tar ett lager till så slätar det ut sig - jag hade lite bråttom, kom nämligen på en annan idé.
När jag köpte UTEE så köpte jag även Perfect Pearls Bronze, tyckte UTEE: Clear kunde bli lite tråkigt (men nu ser jag potentialen...). Jag blanade alltså litelitelite PPBronze med UTEE i den lila lådan och fick något som såg ut som ljust farinsocker =P
Jag upprepade samma procedur med andra nyckeln som med första - embossdyna, ner i lådan.
Här är far...bronsutee på nyckeln, innan smältning.
Efter tre lager - en bubbla mitt i =/ men det är mitt andra försök med UTEE, så det gälls inte =P

Allt för mig just nu,
Emelie

Inga kommentarer: