måndag 14 september 2009

Utee - igen

Ja, om du inte visste det sedan innan är jag nyfiken av mig =P
Och när distress inksen stod bredvid burken med utee tändes en glödlampa....
Så jag tog några burkar och började projektet att få över ink från pads till burken, inte lätt. Kom fram till att enklast var att ta färg på penslen, doppa i vatten och köra runt i botten på burken, för att på så sätt få ner färg i burken. Sen i med utee och rör runt. Först blev det väldigt kornigt, inte kul. Ungefär som när socker blandas med vatten eller har stått fuktigt. Men sen när det torkat såg det ut som utee, fast färgat.

Jag testade blandningarna på chipboardbokstäver.

C: utee+tattered rose
T:utee+vintage photo
U:utee+embosspulver honey pearl
S:utee+weathered wood

Jag tycker själv det blev väldigt snyggt, lågmälda färger - som också kan sticka ut!

Inga kommentarer: