måndag 14 september 2009

anteckningsböcker

Häromkvällen var min sambo på bio med en kompis och då passade jag på att pyssla, ostört (alltså, musik utan hörlurar).
Det fick bli anteckningsböcker till oss båda att ha lättillgängligt på skrivbordet när man kommer på något.

F's bok blev grön, med döskallen jag gjorde under mitt test med cracklepaint, svart o-wire. Omslaget är gjort att ett bakstycke från ett kollegieblock, 10x10cm.

Min blev persikofärgad med gula detaljer, vit o--wire. Omslaget är gjort av grungeboard, "låset" också. På fjärilen har jag duttat dit CracklePaint (scattered straw) och sedan tryckt dit lite PerfectPearls (brons), som tyvärr inte syns så bra. Hörnen på låset är distressat med vintage photo.


Sen tänkte jag testa en sak som jag har funderat på i lite mer än ett år (ibland är man allt bra långsam....)
Jag blev inte så jättenöjd med resultatet, men svärmor tackade och tog emot. Men nu vet jag hur jag ska gå till väga, vilka mått som blir bra osv.
Allt för mig för den här gången,
Emelie







Inga kommentarer: