måndag 7 september 2009

Då har jag äntligen kommit till att beställa hem distress ink. Och jag är rätt nöjd med resultatet, måste jag säga. Jag hade gärna haft fler färger att välja på men jag arbetade med Black Soot och Vintage Photo.






Inte världens bästa bild av fotot dock :/


Fick också hem CracklePaint


Har fyllt i lite av sprickorna med black soot. Döskallen är gjord med Gazellen.


Sen är jag väldigt nyfiken av mig, så jag var tvungen att testa CracklePainten på tyg.




Detta tyckte inte jag gick så väldigt bra, tyget rullade sig en hel del och bomullstyget sög åt sig av färgen så det spred sig lite. På Jaquardtyget finns det risk att färgen flagnar, men det kan också vara en snygg effekt.


Nästa steg var ju att testa distressink på tyg!







"Flaggan" och nyckeln är distressade och nyckeln är gjord i Gazellen, inte färdigköpt.

Det är vad jag hunnit med den senaste veckan!

Ha det bra!

Emelie



Inga kommentarer: