fredag 18 september 2009

Broken glass effekt

Den här metoden hittade jag på youtube och bestämde mig för att testa när jag väl fått hem Utee. Jag tror det är lättare att göra på lite tjockare papper, så jag valde färdigtryckta bilder på lite tunnare kartong från Blue Cardigan Designs (Renaissance Art Accent Sheet).


Kvinnan när hon är utklippt från arket.
Här har jag tryckt bilden på en embossdyna och sedan hällt utee över och hällt av överflödet.
Här ser man lite bättre hur grovkornigt Utee är. Nedre delen av bilden är "osmält" och övre är smält.
Lite gropigt resultat efter ca 5 lager. Men det den ska användas till kräver inte ett slätt underlag - anser jag=P
Jag låter projektet vila i ca 12 h (tv-tittande, sömn och frukost).
Nu har jag knäckt bilden åt olika håll och fått sprickor i ytan.
Här har jag dragit över med distress ink Vintage Photo, men jag tyckte det påminde alldeles för mycket om bakgrunden (vilket jag misstänkte från början...men man måste testa).
Här med Black Soot istället.
Vatten+näsduk för att få bort överflödet av distress ink. Jag ville inte att min bild skulle bli så mörk som den blev med Black Soot över hela.

Ta daaaa!

Efter och före
Allt för mig för den här gången,
Emelie

Inga kommentarer: