onsdag 9 september 2009

Nyckelring

Jag har fått hem Grungeboard, ett material jag har hört talas om i något år så där. Det första som slog mig var att materialet luktar läder, typ new-handbag-smell. Och då kom jag att tänka på min nyckelring, som är av läder och då fick det bli en ny nyckelring.

Gamla nyckelringen. Den gröna biten är det lilla exemplet av Grungeboard som satt på framsidan av förpackningen som jag målat med Making Memories akrylfärg Evergreen.
Nya nyckelringen utskuren ur Grungeboard med Gazellen.

Målad med Making Memories akrylfärg Banana och cracklepaint (som inte torkat än), scattered straw.
Cracklepainten har torkat och jag har dratt över med Distressink Vintage Photo och gjort ett hål för själva ringen. Jag gjorde misstaget att använda vattenbaserad lack för att skydda, distressink är vattenbaserat och de blandades =( men på de flesta ställena höll det.
Emelie






Inga kommentarer: