måndag 14 september 2009

Låda

Jag ville göra en låda till fotografier jag har "framkallat", men kunde inte hitta något material som fungerade. Sen när jag och F var hos hans föräldrar hade de varit på IKEA och jag fick en del av en förpackning.
Jag hade ritat upp mått och en skiss tidigare, så det var bara att sätta igång när jag kom hem.
När jag skar ut lådan tabbade jag mig, men det är därför man har limpistol!
Vek alla hörn innan jag började sätta ihop den.
Sen så gillar inte jag det där mönstret som kanterna har när man använt wellpapp, så jag använde någon typ av husfix och täckte över =P
När det hade torkat (ca. 1 h, för att kunna behandlas) slipade jag bort överflödet.
Insidan målade jag med Making Memories akrylfärg Peach.
Utsidan blev målade med Banana, också från Making Memories.
Sen gjorde jag "beslag" i Grungeboard, och målade med Distress Ink Vintage Photo samt Black Soot.
Texten är utskuren med Gazellen, typsnittet heter A Yummy Apology och är hämtat här.
När/om jag har fler bilder ska jag fixa avdelare tänkte jag.
Det var allt från mig för denna gången!
Emelie

Inga kommentarer: