tisdag 1 december 2009

Dag 1½

Då har jag varit inflyttad i min lägenhet i 1½ dag. Detta är andra natten jag ska sova här. Jag har gjort några observationer medan vi flyttat in och under den här fruktansvärt långa tiden jag bott här =oP
  1. Fjärde våningen utan hiss ÄR ett problem.
  2. Det är svårt att komma ihåg tvättid samt dag när man inte får en tid man är van vid (sön. 10-13). Tror det var den 4e kl 7-10 eller om det var den 3e.......
  3. Jag tror det spökar i min lägenhet - mina glasögon är borta. Ja, igen.
  4. Grannarna är inte passionerade latinamerikaner som bråkar högljutt i en timme för att sedan ha högljud älskog á la fuck-me-like-you-hate-me.
  5. Jag har rollatormaffian i min trappuppgång.
  6. Elementet i rummet har tinitus.
  7. Här är antingen svinkallt eller bastu.
  8. Plastkass från Coop + cykelkorg = katastrof.
  9. Glasflaska i plastkass från coop + cykelkorg = olivolja på skorna
  10. Det går snabbare att cykla hem från affären än dit, kan ha något att göra med backen?
  11. "Ljunglila" blir rosa när det kommer upp på väggen.
  12. Man bör handla efter reklambladet är utdelat och noga genomläst.
  13. Mamma är världens bästa. Någonsin.
  14. Grannen har ett förråd jag vill ha - UTAN snedtak.....*mumlar*
  15. Planritningen man får av hyresvärden är inte alltid skalenlig................
  16. Man kan få gråa hår när man är 22 (se #15).
  17. Lillebror är nästan bättre än mamma. Men bara nästan. Hon vann med målningen och IKEA.
  18. Pensionärer är nyfikna - om det nu var någon som tvivlade?
  19. Fruktavdelningen på Coop Forum i Burlöv rockar - tack för bananlådorna!
  20. Slottstaden har ett eget magazin...... men jag ska inte göra narr av det - fanns några fina recept på julbak. Tur var det, annars vet man inte vad jag hade skrivit =oP

Mmm... det var vad jag kommit på efter så här lång tid =oP Vem vet vad morgondagen bjuder på för erfarenheter.

Allt för den här gången!
Elly

Inga kommentarer: