torsdag 3 december 2009

3/12

Ja, då har man varit hos banken och sagt upp det gemensamma kontot. Kändes konstigt att se henne klippa sönder våra kontokort, som om vi vore med i Lyxfällan och inte kunde ha hand om pengar =oP Men sen beställde hon nya åt oss - skönt. Men detta innebär att jag inte har något kort! Aaaah! Ve och fasa! Jag kan inte handla! WTF!!!?? Jag som hade tänkt åka till Stämpelgården och köpa papper för att göra en present till Lillebror när han varit så suverän med flytten. Dessutom fick jag en rabattkupong på Panduro Outlet som gäller t.o.m. söndag. Än en gång - WTF???! Får skramla fram lite ur "önskelådan" (en låda med mynt för jag orkar inte ha med dem i handväskan=oP) och se hur mycket jag kan rassla fram....förhoppningsvis en mindre förmögenhet =oP Men nej, jag ska inte handla så mycket. Måste tänka på ekonomin.... Mmmm...så är det när man ska samla vuxenpoäng....Jävla skit.
Har laddat upp med en kopp cappucino (eller hur det nu stavas, du vet säkert vad jag menar) för att försöka ta mig igenom natten och göra klart tenthelvetet. Jag har hållt på med den till och från hela dagen idag utan att komma någon vart tycker jag. Sen så förstår jag inte första frågan och känns inte lönt att maila läraren NU eftersom han inte kommer se det förrän imorgon och då är det alldeles för kort tid.... Ja, undrar hur mitt liv hade sett ut om jag inte hade skjutit upp saker hela tiden =oP Kanske inte hade varit stressad emellanåt? Aja, man ska inte tänka på det som kunde varit utan vara glad för det man har.... eller hur det nu var.
Köpte en påse godis hos Hemmakväll vid bankgatan i Lund också innan jag tog bussen, skulle egentligen gått in hos Candy (f.d. City-what-ever) men de har höjt priserna från 4.99-6.99 till 8.99!!! WHAT???! Nej, då går man in på Hemmakväll istället och fyller en påse i tyst protest (egentligen inte full, ingen fara..... tar bara 2 av de jag tycker om....kanske 3 om det är en favorit =oP).
Efter banken åkte vi till gamla lägenheten och tömde skafferiet på sånt F inte ville ha/behövde. Han bor ju hos sina föräldrar numera efter att ha sagt upp lägenheten så jag kunde ta i stort sett det jag ville så nu har jag mat i skåpen!! Och kött! Ah, lycka! Du är tre schnitzlar, två kotletter och en påse färs i frysen haha.
Husvärden var här idag och "kolla på min brandvarnare" - där var ingen. Detta måste han ha vetat eftersom han hade en med sig........... Mmmmja..... Some people uttrycker sig dumt. Men han skulle be målaren ringa mig ang. takväven som lossnar - vill ju inte ha det i huvet när jag sover...... Bara jag inte måste bära ut alla mina möbler (ha! det lät något va!?) och han ska måla om/sätta dit ny väv. Då blir jag, faktiskt, putt. Kunde de gjort innan jag flytta in - lägenheten hade ändå stått tom i en månad.... Aja, ingen mening med att reagera i förtid innan jag ens vet hur det blir.
Nej, nu får jag väl ta tag i livet (IGEN!!) och ta itu med tentan, så man har något att lämna in.
Allt för denna gången // Elly

Inga kommentarer: