onsdag 2 december 2009

När det är ett måste blir det tråkigt

Ja, så är det tveklöst. När man måste diska, då blir det plötsligt roligt att betala räkningar - för det valde jag själv.

När man ska göra en hemtentamen, då blir det roligt att fila fötterna i en evighet (jag HATAR att fila fötterna......) eller t.o.m. att dammsuga blir ett trevligt alternativ. Man nästan letar upp saker att göra; jag kanske skulle kunna packa upp en kartong till; är det inte dags att städa toaletten?; undrar om jag fått mail...; finns här något jag inte använder som jag kan sälja?; har jag verkligen inte fått mail?; kan ju faktiskt slänga den knappt halvfulla soppåsen. Usch ja. Att man ska vara så fruktansvärt hopplös =oP

Idag är det onsdag och på fredag kl. 15 ska tentan lämnas in senast i lärarens fack. I'm not gonna make it. Så är det. Får köra helnattare, börja dricka kaffe. Funderar på att byta tvättiden på fredag 7-10 till någon annan dag, men det såg rätt knökfullt ut igår när jag var nere och kollade vilken tid jag skulle tvätta =oP Fick en smärre chock, när jag bokade min tid var där två andra samma dag, inga andra i helgen. När jag var nere igår var där helt fullt nästan =oP Lika bra att ta det på fredag, så är det överstökat. Och imorgon kommer husvärden och ska sätta upp en brandvarnare åt mig, så jag kan sova lugnt..... Skulle kolla på ugnen och kylen också. Haha, jag har nästan ingen mat i kylen - pinsamt =oP Där är en påse potatis, en halv gurka, 3cl pepsimax i en 1½l flaska, två smakflaskor till sodastream, en burk keso och en burk creamcheese. Mmmm... så är det =oP Så vill ni ha en festmåltid ska ni inte komma hem till mig!

Sen ska jag till banken imorgon också, säga upp det gemensamma kontot. Där är det 1½h som försvinner från tentaskrivning. Menmen, man får ju faktiskt ta tag i livet även om man har tenta.

Allt för mig för den här gången // Elly

Inga kommentarer: