onsdag 16 juni 2010

Manligt kort

Det är inte ofta jag gör 'manliga' kort, tycker det är supersvårt. Dessutom är det tråkigt, jag misstänker (men jag vet ju faktiskt inte) att män inte vill ha en massa blommor och glitter på kort.....så manliga kort är lite tråkigare att göra :P
De här stämplarna har jag aldrig använt innan, har haft dem i tre år - jajamensan - men aldrig använt dem. När jag gjorde kortet tänkte jag inte på det, men det är lite av ett Sherlock Holmes-tema (en av mina favoritfilmer, ska sluta räkna hur många gånger jag har sett den...är uppe i 6 nu tror jag :P), jag såg det inte själv utan det var A som påpekade det ;)
Stämplarna kommer från PinkCat Studio, där finns fler stämplar i kitet men det hade blivit för klyddigt.
Glossy accent på glaset i klockan.
Jag vet inte om det syns så bra, jag ser det iom att jag vet om det... Men längsmed kanten på pappret med motivet har jag lagt Crackle Paint (picket fence), för ett lite åldrat och sliten touch (ett tips jag såg i Magnolia Ink Magazine).
Färglagt med färgpennor som vanligt. Jag lyckades pressa ner wellpapp i ms-punchen doily lace :P Det vart inte lätt kan jag säga - men har man bestämt sig så har man!
Kortbasen är ett av mina favoritpapper - prickigt, från Panduro (som för övrigt har rea....när inte jag ska handla, givetvis....Men det kommer fler tillfällen *ler tappert*)


Elly

Inga kommentarer: