torsdag 17 juni 2010

1a Beställningskortet: Lycka till

Från mamma, jojominsann :P Inte illa. De har en praktikant från AMS hos sig på hennes jobb som har varit väldigt uppskattad och som slutar imorgon. De har samlat ihop till något (hon sa inte vad) åt henne och mamma säger i förbifarten 'du borde ha kort redo, för man vet aldrig'. Jag påpekade att det inte tar en halv evighet att göra ett kort, fast lite finare. 'Hinner du till imorgon?' (torsdag)
Och visst gjorde jag det :)
Kortet är till en kvinna, så det blev 'massor' med blommor och glitter :D Dekorationen till insidan håller på att torka just nu, jag återkommer med bild på den sen.
Tilda håller egentligen 3 blommor, men stjälken var så tunn så jag skippade den ena :P Crackle accent på blommorna i hennes famn. Glossy accent på hennes ögon och bandet i midjan. Stickles (fruit punch) på tofflorna.
Texten är utskuren med Gazellen, som fortfarande har viss svårighet med papper som har struktur....trist. Kan vara jag som inte har tålamod och satt in fel inställningar. Iaf. Jag har embossat texten efteråt, det är från samma papper som bården, men UTEEn gör att texten ser mörkare ut. Typsnittet är Wrexham.
Blommor från Wild Orchid Crafts. Fjärilar och blad från stans.
Jag är inte säker på var de tre små hjärtan kommer ifrån, tror de var i någon 'blingmix' från Panduro för en väldans massa år sedan.
Åh! Och kortbasen är favoritpappret :D 

Elly

Inga kommentarer: