söndag 13 juni 2010

Halloweenkort: not in kansas anymore

Det blev ett Halloweenkort till :)
Huset är utskuret med Gazellen, kommer från programmet man fick med maskinen fast jag har modifierat det lite och tagit bort vissa detaljer. Fladdermössen och fågeln är också utskurna med Gazellen, är inte säker på vem som har dem eller om de kom med programmet, skar ut dem förra året :P
Staketet är det jag har pillat ihop själv, likaså grinden - allt är utskuret med Gazellen. Till detta kortet har jag klippt i det för hand efteråt för att få det 'nergånget'. Fäst med 3D-kuddar, grinden lite högre så det ser ut som att den är öppen. Jag har dragit med distress ink (weathered wood) för att det inte skulle vara vitt á la Suburb.
Ni som kan era Tildor ser att detta inte är originalet. Jag har tagit benen från Princess Tilda, hon hade sötare skor, och de passade bättre eftersom jag ville att Tilda skulle vara utklädd till Dorothy från 'Trollkarlen från OZ', med röda glitterskor.
Glossy accent på pumpan och Tildas ögon.

Inga kommentarer: