söndag 6 juni 2010

"Girl, you keep talkin'...

...but you ain't sayin' nothin'" - det låter så härligt!
Med vissa människor har man en sådan relation att man kan sitta och prata en hel dag, utan att ha något vettigt att säga - men det är logiskt ändå....på något sätt. Ja, det är svårt att förklara - men ni som har en sådan relation till någon vet vad jag pratar om.
Jag satt och funderade på just den frasen på balkongen när jag solade och kunde se två kvinnor framför mig med varsin paraplydrink vid en pool eller på stranden - och då slog det mig: jag har ju en sådan stämpel! Ni skulle sett vilken fart det blev på mig =P
Och vilka konster jag har utfört! Tänkte att jag ville ha en gul matta bakom motivet med kvinnorna, 'synd att jag inte har gul cardstock' tänkte jag. Öppnade garderoben där jag har papper, och vad ser jag? Jajamen - gult papper!
Sen när jag skulle göra bården ville jag har turkost papper för att fånga upp färgen i parasollet, glasögonen och ena kvinnans baddräkt. 'Synd att jag inte har något turkost cardstock', öppnade garderoben - turkost papper låg där och väntade!

Underbart somriga stämplar från PinkCat Studio. 


Jag behöver pennor att använda i Gazellen, de jag har blir texten kladdig av eller oläslig på annat sätt. Här har jag använt vit gellyroll-penna. 3D-kuddar under motivet med kvinnorna för att få lite liv i det hela. Deras stolar har fått crackle accent på sig, för att inte göra motivet så platt. Deras glas och glaset i solbrillorna har glossy accent. Kvinnorna är även lite röda/rosa i huden, de sitter ju trots allt och solar ;)
Har testat den nyinköpta stickles fruit punch, blir härligt rosa och somrig (det som gnistrar i parasollet, finns även på kvinnans baddräkt, glasögonen och på bandet runt hatten).

Allt för den här gången
Elly

Inga kommentarer: