onsdag 14 april 2010

Överraskningstårta

Okej....det är sjuuuuuuukt längesedan jag uppdaterade......but things got in the way.
Iaf.
Lillebror har fyllt år.
Vad ska man ge?
Presentkort förväntar han sig (eller pengar) men jag har inte finanser till något av det......så givetvis tänkte jag crafta ihop något ^^
Frustrationen var hög här hemma, höll på att ge upp och ge honom en hundring i handen istället (plottermaskinen vägrade funka, programmet jag använder till att göra filerna gick i strejk, mensmonstret var i farten och allt var bara allmänt skit). Iaf. Jag hade nästan gett upp när jag sneglar på den där lådan som jag alltid sneglar på.

Varför köpte jag den? Den är ju så jäkla stor...Hur tänkte jag då? Hahaha, snopen han hade blivit om han fått något prinsesstårteliknande med godis i.......

Grön akrylfärg, MakingMemories utblandad med någon vit från Systrene Grene (det är inte bättre bara för att där är 'märkes';o) ).
Den vita färgen inuti, tråkigt med papp när utsidan är så färgstark.

Plottermaskinen gav upp striden tillräckligt länge för att jag skulle kunna skriva ut texten på ett bakplåtspapper, spegelvänt. Sen bara att lägga på lämpligt ställe och följa konturerna med en penna, så får man över det på underlaget =D

Jag ville inte ha en tjejig text så jag blandade någon svart glossy färg med spackel haha - blev rätt fräckt när det stelnat =)

Färdiga lådan med blommor och en tårtservett eller vad det heter =D

Skruvbradsen blev han väldigt förtjust i ^^

Men innehållet var bäst ;o)

Ja, inte världens snyggaste låda - men helt okej för ett första projekt tycker jag =D
(Mamma gick och klappade på den hela kvällen och hintade om att hon också ville ha en låda när hon fyller år haha).

Allt för denna gången // Elly

Inga kommentarer: