onsdag 21 april 2010

Första LO:n

Då har jag (äntligen?) efter 3½ år gjort mitt första, seriösa, försök till en LO. Grundtanken var att det skulle bli en tavla, det gula i bakgrunden är en canvas målad med akrylfärg (making memories banana).
Pappret (melissa frances, Daniel) har fåt kanterna avrivna och distressade (vintage photo), de gula fläckarna som inte är fjärilar är cracklepaint (scattered straw), ett resultat av att jag tappade borsten under fotografiet och blev förbannad =P *butter fingers*

Nobel Tilda är så söt =D
Border punch från Martha Stewart på gul cardstock, distressad (vintage photo).
Blad gjorda med den nya stansen inköpt hos Stämpelgården, är sååå nöjd med den då den gör 3 olika storlekar =D Blommorna är sprayade med perfect pearls (brons). Blev verkligen glad att jag kom på hur jag skulle göra med hattnålarna, då de j*vlarna inte går att knipsa av =P (tro mig....jag har försökt - blev märke i tången haha)
Fjärillarna och bården är från samma cardstock. Fjärillarna har även fått lite stickles (cinnamon & diamond).
Crackle paint, har gnidit en disksvamp med distress ink ovanpå för att göra sprickorna tydligare.
 'Elly' skars ut med Gazellen, kommer inte ihåg vilket typsnitt tyvär, i lila cardstock. Sen har jag använt UTEE (clear), jag är sämst på embossing och UTEE - men man måste ju försöka för att bli bättre, eller hur? Tror det är fem lager =P

På det hela taget var det rätt skoj att göra LO, även om det inte var något direkt tema - förutom att inkludera det mesta som är 'min stil'. Jag höll på med den en evighet, främst med UTEE och hattnålarna =P

Allt för den här gången // Elly

1 kommentar:

Nickan73a sa...

Hejsan!
Tack för ditt lilla avtryck hos mig. Naturligtvis var jag tvungen att titta in till dig och kika på vad du gjort :) Denna Lo´n gillar jag mycket, enkel men många små detaljer.
Å en tanke slog mig...tur att du har Ylva ;)