onsdag 21 april 2010

"Bra att ha kort"

Ja, ibland behöver man skicka iväg ett kort till någon som man tänker lite extra på (kompis som har tenta, någon man inte kan sluta tänka på eller kanske någon man inte har pratat med på länge - ja, listan kan göras lång), men har kanske inte tid att göra ett. Då är det bra att ha färdigt i gömmorna =P


Svart cardstock som grund, med struktur. Samma lila cardstock i texten, bården och de handgjorda blommorna.
Texten är utskuren med maskinen, tror det är typsnittet Brody....Inte 100% säker dock.
Bården är utstansad med Martha Stewart punch.
Jag är inte säker på vilken Tilda det är, jag stämplade upp henne på en pysselträff. Men underbart söt ^^
Hon fick en rätt neutral klänning med färgstarka detaljer - tycker det blev riktigt läckert =D
Limegrön pärlfloss från Stämpelgården som halsband =D
Någon typ av pearl maker (inte pearl makers, någon typ av kopia) som en 'pärla' i rosetten. La lite Glossy accent på ögonen för att få mer liv i det hela. Opaquepen på kinderna och i ögonen som vanligt =D
Första gången jag gör en figur som är lite rödhårig (får ju matcha mig =P), blev rätt bra tycker jag, variera lite med brunetterna jag brukar göra.
Vita och lila (handgjorda) rosor, utstansade blad med nya stansen =D En fjäril fick lägga sig tillrätta mitt bland blommorna.

Måste säga att jag är väldigt stolt över mig själv. Inte något distressat eller glittrigt så långt ögat når!!!
Allt för den här gången // Elly

1 kommentar:

Ylva sa...

Fantastiska alster vännen! Alldeles alldeles underbart! Fjärligna är ju så söta pckså:)
Stor pysselkram