måndag 17 maj 2010

Första kortet med 'Tilda med groda'

Båda jag och Ylva blev våldsamt förälskade i Tilda med Groda, och nu har Ylva henne =D Och jag fick lov att komma hem till dem och stämpla upp =D =D
Här är mitt första kort med henne.
Tror det heter 'gatefold' när sidorna möts (första gången jag gör annat än ett 'vanligt' kort =D ), gjorde ena sidan lite längre än andra för att få lite mer effekt (sen så fick inte motivet plats om de skulle ha mötts i mitten, kom jag på sen =P).
Texten har jag haft ett tag, är utskuren med Gazellen, favorittypsnittet Wrexham. Har embossat med UTEE, börjar bli lite duktig nu tycker jag allt.....förutom att mitt skärunderlägg blev buckligt från värmefönen.....who knew? =P (J, bevisligen - men du kunde sagt något innan....).
Tanken var att göra ett 'maskulint' kort.....that...kinda...backfired hahahaha. Fast jag tror att en kille hade blivit glad om detta hade dimpt ner i brevlådan, även om där är 'mycket' blommor och glitter..... Kanske....
Mmm, tanken var att undvika rosa för att inte få motivet allt för feminint..... Men allt glittret på hennes vingar väger kanske upp =P
Sån supersötis hihi.
Tyckte texten passade ihop med motivet på något sätt =D

Allt för den här gången // Elly

Inga kommentarer: