tisdag 4 maj 2010

Andra LO:n

Ja, då har jag gjort min andra LO, lite pill med den här också (tyvärr är bilderna inte så bra =/ ).
Jätterosa mönsterpapper =P Är nog köpt i någon förpackning med en massa papper, från Netto eller Lidl eller något sånt =P
Tyckte det var lite tråkigt med kanterna så jag skar ut pappret med Gazellen (idag är jag kär i den).
Canvasen är målad med Making Memories akrylfärg (evergreen & banana) blandat med Systrene Grenes akrylfärg (vit).
Texten är utskuren med Gazellen i nya favorittypsnittet Wrexham Script från BasicGreys Skate Shoppe (9-iron). Tyckte texten såg lite tråkig ut, så det blev UTEE även denna gången! Inte nöjd, men det är man väl aldrig? =P
Lila bård gjord av cardstock, har använt MS-punch (Doily Lace). Swirl gjord av "Pearl Maker" och schablon från Doodle Genie (twitterpated). Klocka stämplad med watermark och sedan penslad med Perfect Pearls (brons). Fjärilar utstansade från gul cardstock.
Och en massa blommor, för att göra det flickiga ännu flickigare =P Utstansade blad i olika storlekar.

Allt för den här gången // Elly

1 kommentar:

Maiden sa...

Snygg pearlmaker swirl! :-) Dessvärre hjälper inte ditt tips mig, jag har helt enkelt haft otur å fått dåliga tuber! Med andras har jag lyckats jättebra - å andra har testat mina å det blir bara pannkaka... Ngn har jag fått igång efter att ha tryckt ut halva tuben, hi hi.