torsdag 14 januari 2010

Pinsamt

Nu är det så länge sen jag uppdaterade bloggen att det är pinsamt!!
Jag vet inte vad jag ska säga till mitt försvar egentligen. Det har varit jul och nyår, som bekant. Har varit en hel del med skolan. Sen har jag nog blivit biten av Latmasken. I båda knäskålarna :P
Jag tänkte att jag skulle lägga upp bilder på mitt julpyssel, sånt som "folk" fick i julklapp.
Blockljus till "paren", till det fick de en stor tändsticksask - ska se om jag kommer ihåg att fota en ikväll hos Mamma.


Sen bakade jag Juldrömmar, vaniljdrömmar med kardemumma och nejlika =) Mumsigt.

Burkarna är köpte på Ikea. Tilda är ditsatt med häftkudde, därför det ser ut som om hon har släppt från underlaget på bild2 =)
Jag använde Gazellen till att skriva texten, bort med skärhuvudet och dit med en penna - easy peasy!
Sen gjorde jag en julklapp till F's mamma, en sak jag lovade att hon skulle få i julklapp, och jag står vid mitt ord =P
Det syns inte så bra, men inuti "boken" finns en massa cd-fodral i mjukplast, perfekt att lägga diecuts i eller, som i hennes fall, stämplade motiv. Bara att bläddra och välja, jättepraktiskt när man ska göra ett snabbt kort!

Mmm...det var allt för denna gången - ha det bäst!! // Elly

1 kommentar:

Unknown sa...

Hittade hit via stämpelgårdens sida. Kul att se vad du har gjort för fina saker.