söndag 31 januari 2010

Spillbitar

Ja, jag tillhör de som sparar allt papper som är större än 2x2 cm =P mycket spillbitar blir det! Här är ett tips på vad man kan göra med dem.
Pappersrosor =D Alltid bra att ha, tar lite tid att göra men man kan kolla tv samtidigt så jag tycker det är rätt rogivande =P (Lite svårt att göra med konstnaglar, men det går =P)
Idén kommer från http://meholder.blogspot.com/2009/03/paper-flower-tutorial.html. Jag har ingen flowerpunch, utan jag gjorde ett mönster i datorn och skrev ut på OH-papper i olika storlekar, så nu har jag en mall i olika storlekar beroende på vilken storlek jag vill ha på rosorna - mycket praktiskt tycker jag.
Är kul att testa olika färgkombinationer och material. Här nedan har jag gjort en ros med tvåfärgat papper, fram- och baksidan har olika färger alltså. Sen är det något....vävmaterial? Att sätta lite stickles på rosorna eller glossy accent ger lite mer effekt =D
Jag är en mästare på att ta för mycket band när jag väl använder det... där kan man också göra rosor hihi

Mmmm....det var allt för denna gången// Elly

Inga kommentarer: