onsdag 28 oktober 2009

Long time, no blogging.....

Men herre gud! Det är ju över en månad sedan jag bloggade! Att jag inte haft någon typ av abstinens......mysko.
En annan sak som också är mysko är att en mobiltelefon, en notebook och en inspelningsbar dvd-spelare inte riktigt vill funka som de ska - och de är köpta från samm ställe! Men det skall erkännas att dvd-spelaren har fungerat nästan felfritt i 13 månader. Men datorn och telefonen - icke. Bara problem, ska lämnas in imorgon.

Att jag har börjat skolan märks, har knappt haft någon tid till att skapa!! Och när Svärmor kom över för att klippa ut bokstäver med min bra-iga maskin strejkar datorn! I couldn't believe it! Skärmen bara la av. Jag var i upplösningstillstånd - hela mitt liv på den där jäkla apparaten, att man kan vara så beroende av något. Kolla mailen, blogga, använda Funtime II, använda Illustrator och Photoshop, surfa. Aaaah! Lillebrors dom var att köpa ny dator, frestande - men det är ca. 8000:- som man ska ut med (jag har pretentioner....) så jag kontaktade mitt Försäkringsbolag, som var väldigt trevligt.
Men allt löste sig när jag gick in på HP's hemsida och chattade med deras support - fixed in a jiffi...eller ja.... 45 minuter =oP
Men nu är han igång igen, min kära Herman =D

Jag tänkte jag skulle vara duktig och göra en musmatta till Lillebror, med läder/skinnimitationen. Men sen insåg jag att om jag inte fixerar stämpeldynan kommer den smetas ut, så jag spraya på fix - BIG MISTAKE!!! Det blev klistrigt hahahaha!
Men han verkade till att bli glad och tog den med sig hem - huvudsaken.
Har kommit fram till att genom färga pappret med distressink innan jag stämplar motivet kan jag få en lite Vintagekänsla på motivet, även om jag färglägger det sen.
Lite suddig bild, tyvärr.

Ett gratulationskort har jag hunnit med, till Claudia som fyllde 21 den 19/10 - Grattis än en gång!


Ikväll har jag gjort en lite användbar sak, nämligen en map till räkningarna! Yaaaay! Haha.Iaf. Mappen fick jag vid en lägenhetsvisning, så skulle tro att det är en helt vanlig mapp. Även om pappret är lite tjockare och där är struktur...... Fancy!

Ja, vad har mer hänt?
Jag trivdes inte på programmet jag blev antagen till och har därför beslutat att avsluta min studier där (inte roligt när man knappt har några föreläsningar och de man har blir inställda eller flyttade ca 30 min innan, ungefär 20 min efter jag åkt hemifrån....). Så jag har sökt lite andra alternetiv till våren och kommer gå lite fristående kurser period2 av ht09.
Sen kommer jag att flytta den 1/12! Frågan är hur jag ska få plats med mina saker.....hmm..... Bäddsoffa är kanske ett alternativ?
Allt för mig för denna gången!
Elly

Inga kommentarer: