söndag 9 augusti 2009

Första inlägget - Om mig

Ja, då har man skaffat blogg hos blogspot! Det kändes som att det finns roligare layouter osv. här, tillskillnad från där min blogg bodde innan.
Som man kan läsa i sidopanelen kommer jag lägga ut bilder osv. på det jag har skapat, jag är papercrafter, sysslar alltså med papper. Jag är inte så mycket för journaling, kan vara för att jag inte har tagit mig tid till det. Jag tycker det är rogivande att färglägga motiv och få fram olika effekter samt att skapa olika mallar i AdobeIllustrator.
Just för tillfället kommer jag inte lägga upp några bilder på ett tag, alla mina grejor är hos min svärmor då de håller på att flytta men deras hund har fått diskbråck. Hon får låna mina saker tills deras hund är bättre, eller tills hon har packat upp sina egna saker. Man känner sig väldigt vilse utan sina saker! Man kommer på något "Oh, så kan ja ju göra", börjar leta efter lämpligt material men inser sedan attt hyllorna är tomma, men det är inte för så lång tid! Jag har ju annat att göra, medan alla deras grejor är i kartonger!
Förutom att skapa olika saker kommer jag till hösten att börja på högskolan i Malmö. Jag har tagit olika kurser där innan och gillar upplägget som högskolan har, det kommer nog passa mig. Till hösten kommer jag att gå ett program, Arbetsliv & Mångfald, som är på 3 år. Förhoppningsvis kommer det vara tid över till mitt skapande!

Inga kommentarer: